20-0

okej. jag har lagt mig till rätta på soffan och har datorn i mitt knä. känner att jag måste hitta en bekväm position för att det här kan nog bli ett långt inlägg.
 
20-0.
det säger en hel del. men för er som inte har sett matchen så kanske det säger mer överkörning än match. därför vill jag skriva av mig.
först av allt vill jag säga att herrejävlar va bra vi var idag tjejer! 8pers utan reserv och ett sådant slutresultat. vi gjorde det som ett lag.
-jag vill ge tjejerna i Cahoot en klapp på axeln för deras inställning och kämpande i hela matchen. det var riktigt kul att möta er. enda in i sista rutan var fighten igång. jag gillar det starkt!
det är tugnt att förlora med 20-0. jag har själv varit där och det var hemskt. att ladda om på det sättet och vinna matchen efter tre serier är grymt. cred till er tjejer! jag hoppas att vi ses även nästa år i elitserien.
 
matchen i sig, 44ft var inte så illa som jag trodde det skulle bli. det var inte lätt, men det svängde betydligt mycket mer än vad jag trodde det skulle göra. min critical theory rullade väldigt bra, hade lite problem i sista två serierna för att det kändes som att jag kom i ett mellanläge hela tiden. hade lite beslutsångest med klotval men det som rullade bäst var frantic och crossroad. tyckte att jag hade hyfsad koll på läget och kunde gå upp och göra vad jag skulle när jag behövde det som mest.
 
det var ju inte bara bowling som stod på schemat idag. snabbt till citygross för att handla till hallen och sen vidare till nästa bowlinghall för att ta en snabbdusch och sen börja jobba. men det blev inte långvarigt. 3h sen tackade jag för mig. kände att soffan och lite vila passade min kropp bättre ikväll. tusen tack frida för att du ställde upp!
 
så nu ligger jag här på soffan, fått i mig lite mat och kollar tv. uppdaterar min telefon. surfar runt lite lätt. njuter av lite ledig tid. imorgon blir jag hämtad hyfsat tidigt igen, sätter mig på bussen 10.45 mot göteborg. lite mys med frugan en söndag och en måndag kan aldrig vara fel! ska testa en ny grej imorgon också är tanken, mer om det får ni veta imorgon! :)
ha en fin kväll mina vänner x
 
-
 
so. we bowled today. swedish league. (please make a comment on this if you dont know what swedish league is, i would love to explain it for you)
my team won with 20-0 today. amazing game for all of us. so proud of my team.
we bowled on the 44ft pattern for the first time in our home centre. i have to say i expected it to be alot worse than it turned out. lanes were tight but not as tight as i was afraid of. i bowled with my critical theory in the beginning and it rolled very good for me. i struggled a little in the 3rd and 4th game, the pattern changes very quickly. but i made some ballchanges, frantic and crossroad rolled good at the end. it turned out good for me as i did what i had to do in the most important frames.
 
it was not only bowling on the schedule today. after the game i was rushing to the store to get some stuff for the bowl and then get into work. but i was only there for 3h. my body decided that spending the evening on the couch was a better thing to do. i guess. thanks frida for helping me out with work today.
 
here i am. on the couch. relaxing. just had a nice dinner with myself. watching some tv. updating my phone. just enjoying my time off. alarm will go off pretty early tomorrow. im going to gothenburg to see my lovely wifey. and also gonna try something new tomorrow. i will tell you more about it tomorrow!
enjoy you evening, peeps.
x


Kommentarer
linn

Åh, kul att träffa dig igår Sandra! och vår match efter, deras miner när de förstod att de förlorat, OBETALBART! hahahaha

2013-02-24 @ 11:46:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0