Utmaningen

I början av februari bestämde jag mig för att utmana mig själv. Jag har ännu inte berättat vad utmaningen har varit för att jag kände att det var bättre att spara. Men nu är ju februari månad över och därför dags att avslöja hur det har gått och utvärdera.
Min utmaning: armhävningar - bli bättre
Dag 1: kämpade med att klara 10. kunde göra 5 utan problem men de sista 5 var tunga.
Dag 28: 23st med kontroll. Klarat 25st som bästa i rad under månaden. Har aldrig tidigare klarar så många på en och samma gång - utan paus.
Utvärdering: jag måste väl erkänna att jag har varit kass på det här. Jag har fuskat. Första två veckorna var det okej, men på slutet har jag haft dålig disciplin. Trots detta så har jag blivit rätt mycket bättre på det, jag orkar mer och har bättre kontroll. Under perioden har jag ju givetvis gjort mina pass på gymmet ändå - vilket har hjälpt till. Men det är kul att en så liten grej kan göra skillnad. Jag la upp det som följande:
Dag 1-10: 30armhävningar per dag
Ex. 10x3, 15x2
11-20: 60armhävningar per dag
21-28: 90armhävningar per dag

Jag märkte framför allt skillnad på att jag klarade fler och fler i rad, redan efter någon dag. Behövde inte så många pauser.

Anledningen till utmaningen var att få uppleva nya mål och att bli bättre på något är kul. En bra grej att göra när man känner att man kanske står stilla i träningen. Hitta små grejer att bli bättre på. :)

En kul grej.
Vad ska bli nästa utmaning?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0