usbc queens

This might be my longest post in but I hope you can take time out and read it.

Det här kan bli ett av mina längsta uppdateringar men jag hoppas att ni alla kan ta er tid att läsa. Jag sitter här med en välblandad drink, tårar i ögonen och kärlek i hjärtat. Jag ska försöka skriva detta utan att faktiskt fälla en tår men det är nästan kört redan nu. För exakt 14 dagar sen fick jag ett sms där det stod "inatt drömde jag att du vann queens". jag ryckte mer eller mindre på axeln och tyckte att "ja, men det har jag drömt sen många år tillbaka.."
För 10månader sen så övervägde jag vad jag skulle göra med min bowling. Om jag skulle sluta eller ge allt jag hade. Jag vägrar att ge upp och därför blev det inte så då heller. jag valde att planera om min vardag, mitt fokus, valde att avstå att spela större tävlingar och bara träna. Jag var tvungen att planera om allt, ALLT. Mitt självförtroende var lägre än någonsin, jag kände ingen glädje, jag visste inte i vilken ände jag skulle börja. Mitt mål var att börja tävla i januari och att i maj månad spela min absoluta favorittävling på hela året, USBC Queens men jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Jag ska erkänna att jag kände mig ringrostig när jag väl skulle ställa mig på tävlingsbanan igen men det kändes som en kul utmaning. Jag har jobbat vansinnigt mycket på min mentala bit, oerhört mycket på min teknik och lagom mycket för att hitta kärlek igen till sporten. 
5 månader efter det får jag det där smset, som jag innerst inne ville tro på men inte riktigt vågade. 
& nu sitter jag här idag. 
jag kan inte med ord beskriva hur mycket kärlek jag känner för varenda liten själ som har hört av sig under veckan, jag är förevigt tacksam för det stöd jag har fått - det har gett mig så otroligt mycket självförtroende, glädje, kärlek, hopp och vilja. 
jag tror inte NI förstår hur stor del NI har i detta att göra. det blev ingen tiara idag men mina ögon och mitt hjärta glittrar mer än vad den stackars tiaran någonsin kommer att göra. TACK TACK TACK TACK TACK för att ni orkar skriva dessa sms, uppdateringar, skickat bilder, filmer. 
Tack till mina fantastiska föräldrar Eva & Peter för att ni hjälpt mig till dit jag är idag - ni gör mig till en bättre människa och en bättre bowlare. Tack till Andreas som visat sitt stöd, kärlek och hjälp till att sända finalen. Tack till Kim för dina fantastiska uppdateringar och sms. jag har utan tvekan en av dom mest stöttande och trogna familjemedlemmarna man kan önska sig. Jag vill tacka Nina, Ida, Isabelle, Anneli & Victoria för att ni fanns på plats och hejade järnet! 
Jag kanske inte fick min tiara, men jag har iallafall hittat min 👑. Fantastiska, underbara, älskadeJohan Sörensenn. Att du orkar med mina humörsvängningar, lugnar mig när jag är uppe i varv och ger mig energi när jag behöver det som mest. Du är one of a kind ♡ 
Mina vansinnigt bra vänner där hemma ifrån, ord kan inte förklara hur mycket jag älskar er! 
Min chefEva Karlssona som välkomnade mig med öppna armar på min nya arbetsplats, gav mig ledigt inför det här och dessutom följer mina resultat. du är utan tvekan en drömchef och jag är så tacksam!!  

I wanna thankCecil Scarborol and Vise for helping me out with the best grips, tapes and support a bowler could ask for. 
I wanna thankBill Chrismanl &Barbara Chrismana for letting me be a part of the best company and bowlingfamily there is. I am so thankful I get to use the best equipment on the market and I can't thank you enough for what you do for me. Jim Callahanm &Hank Boomershinek - your thoughts, knowledge and support is unbelievable. Thank you!
Last but not least. The man who believed in me when I doubted myself the most,Del Ballardl. I can't with words describe what your support means to me. I was on the rock bottom and you were still there for me. I wish I could dedicated a win to you today but this second place is kind of a win in my heart and I wouldn't be where I am today without you. 

I bowled my heart out today, I have no regrets and I enjoyed almost every second of it ;) unfortunately it was not enough -Bernice Lime did a great run and is a true Queen in my eyes. Congrats on your win sweetie! 

I promise you all, that if you Google this text you might get an idea of what I'm feeling right now. 

This is just the start though. I am so happy to be back. 
And whatever you do, do not ever give up. It will hurt, it will take time, it will require dedication, it will require willpower. You will have to make healthy decisions. It requires sacrifice. There will be temptations. But when you reach your goal, it will be worth it. 
Don't you ever forget that! 

That's all for now. 
I truly love you all.
-S

#RotoGrip #OwnIt #ViseInserts #LoveTheLanes #TeamNeverGiveUp


Kommentarer
Anonym

Heart of a true champion. #TeamNeverGiveUp

2016-05-28 @ 00:11:24
Richard

Så grymt starkt att kvala in som 61 av 64 och sen lägga i en högre växel, det är det som skiljer bra spelare från riktigt bra spelare !
//Richard

2016-05-30 @ 21:17:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0