reality

ja. var ska jag börja?
det blev visst lite mer bowling än vad jag vågat hoppas på. det känns fortfarande lite overkligt. vi började bowla, fyra serier. jag hade lite fel angående formatet där, alla fick fortsätta bowla modiferat matchspel. man bowlade alltså tre pers per banpar, bästa resultat fick 20 i bonus, 2an fick 10. det vore väl dumt att säga att det inte flöt på. mina fyra första serier gjorde jag 227, 228, 268, 226 = 969 inkl bonus (tjejer hade 5 i hcp per serie)
detta tog mig till en 5e plats. matchspel stod näst på schemat.
resultat: 265, 240, 241, 261, 264, 214, 220, 165 = 2939 inkl bonus
detta tog mig till en 4e plats och vidare till stege. min 165 kan ha varit den tyngsta serien i hela mitt liv. jag fick en tung start med hål och de andra pojkarna som 'jagade' började strikea en hel del. jag kände väl mig lite stressad och ville på tok för mycket. att hamna i mellanläget på den profilen var ingen hit. men med lite tur (tackar min hello kitty - tumtejp för det) så tog jag mig vidare med 6poängs mariginal.
en obeskrivlig känsla att få veta resultaten där. kände hur hela världen höll på att rasa för att jag avslutade sådär men så fick jag en andra chans.
 
utöver herr-stegen så var det även dam-stege. 3 bästa damerna efter den finalen var avgjord fick spela stege. jag lyckades bli top-seedad vilket innebär att jag stod över första matchen och var garanterad sämst andra plats. Tannya Roumimper var tvåa och Joline Persson Planefors 3a. de började alltså spela första matchen.
T: 300
J: 209
andra matchen blev:
S: 278
T: 172
Winner: Sandra Andersson
tv-sänd final.
jag undrar om man någonsin vänjer sig vid sånt?
 
direkt efter dam-stegen var det dags att försöka ge killarna en match. det var lilla jag tillsammans med 4a PBA-spelare. trots det kände jag mig inte 'liten'.
såhär såg stegen ut:
1. Sean Rash - USA
2. Mika Koivuniemi - FIN
3. Osku Palermaa - FIN
4. Sandra Andersson - SWE
5. Ronnie Russel - USA
 
resultat:
Andersson - Russel 226 - 185
Palermaa - Andersson 279 - 176
Koivuniemi - Palermaa 238 - 228
Rash - Koivuniemi 234 - 201
Winner: Sean Rash - USA
 
jag är väldigt nöjd med att ha vunnit en match, det  var mitt mål när jag var klar för stegen. att inte försämra min placering. jag lyckades med detta. i matchen mot Osku började jag inte speciellt bra, jag fick chansa med ett bollbyte - vilket visade sig inte vara rätt beslut, men jag tog iallafall ett. jag vågade. det kommer jag vinna på i längden. fick även spärra 3,6,7,10 i tv ;)
 
låt oss sammanfatta det här
15serier kval ons, tors, fre
18serier finalspel på lördagen
12serier finalspel söndagen
3serier tv-show
48serier bowling på 5 dagar.
1a i damstege
4a i herrstege
 
jag vet inte hur jag ska formulera mig för att få ut det jag vill. jag känner en sån otrolig lättnad och glädje inom mig. jag har så länge sagt att det känns bra men att det inte riktigt hade släppt. jag tror bestämt att det har släppt nu. en bekräftelse på att all den tid och ork jag lägger ner, gör nytta. allt kanske inte är perfekt, men det är inte meningen att det ska vara perfekt just nu heller. men jag tänker ju tanken att 'om det är såhär bra nu, vad händer sen?' mer. jag vill ha mer. jag ska jobba hårdare nu. vilken jävla sporre det här är!
fast innan jag ska slita ännu mer så behöver jag lite återhämtning. landade vid lunch, jobbade 7,5h. jobbar 10h imorgon. bokade in en massage och lite sovmorgon på onsdag. tror att det är precis vad jag behöver. och har gjort mig förtjänt av. för sen på torsdag är allt nytt igen. ny packning, andra klot, en annan bowlinghall, en nygammal tävling. München, se upp!
 
jag vill även passa på att tacka för alla fina sms, kommentarer, bilder och liknande. det betyder mer än ni förstår! tack för att ni följer mer mig på resan, stöttar, hejar, förstår och finns där. TACK!
 
detta får bli allt för idag. är så fantasiskt trött just nu. jag har lite fler foton som jag tänkte dela med mig av lite senare i veckan.
ber ännu en gång om ursäkt för den dåliga och sena uppdateringen.
 
massa kärlek till er <3
 
 
-
 
where should i start?
oh dear. what a week.
i got to bowl more games than i dared to dream about.
i bowled good enough and got a little lucky to make it to both women's and men's stepladder. 
women's as top seeded, men's as 4th.
such an amazing experience. it was me and 4 other PBA-bowlers on the men's stepladder.
it was all live on Kuwait-TV
i wonder if you ever get used to bowl on tv
won the women's final against Tannya Roumimper 278-172
won my first match in the men's finals against Ronnie Russel 226-185
lost my second match against Osku Palermaa 279-176
the two other guys were Mika Koivuniemi and champion Sean Rash
wow
thers is so much i want to say and explain but i just cant find words good enough. i am so freakin happy with my performance overall. im so happy to finally get 'paid' for all the effort ive put into this. but this is just the start. im gonna work even harder from now on. i want more.
but before that i need some rest. i got home today at lunch, went straight to work - worked for 7,5h. working for 10h tomorrow. also booked a massage for tomorrow and get to sleep in on wednesday, exactly what i need before packing up my bags again, to leave for Munich. another bowlingcentre, different bowlingballs, leaving shorts and bikini back home and bringing my warm jacket, for a old but new tournament. letsgo!
 
also wanna thank all of you for your support, all the messages, pics, comments and so on, means  alot to me! im so happy that you want to be a part of my trip.
 
i think thats all for now. i can barely keep my eyes open, i think its time to get some sleep.
i have some more photos to share with you guys so i will upload them this week.
again sorry for taking so long with this update.
 
tues: work 12-10pm, massage
wed: practice with kids x3, bowling, gym
thurs: MUNICH!
 
lots of love <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0