tung dag 1

Vilken jävla dag! Vet knappt vart jag ska börja. Är så trött och uppgiven på den resa som skulle bli så bra.. Tänk va fort det kan ändra riktning. Fast snabbt är väl kanske till att överdriva. klockan är iallafall 22.50, vi sitter fortfarande på Kastrup flygplats. Har blivit lovade om och om igen att vi kommer hinna med vårt direktftillfrågas Istanbul till Qatar vid 20.55. Det blir tajt kan man säga. Så, 12.30 var första tiden. Vädret påverkade en hel del kan man säga, tokstorm ute ju! Vid 16 skulle iallafall flyget lyfta. Flyget som kom från Istanbul fick landa i Oslo istället och det var därför det blev framflyttat till 12.30. 16 blev 16.15. 16.35. 17.15. 17.45. vi fick boarda. Äntligen tänkte vi! Ida som varit uppe väldigt länge somnade på flyget, jag själv är inte känd för att vara vaken så länge på flyg heller tog mig en power nap. vaknade efter 1,5h och märker att vi står på mark. Är vi framme?! Nejnej. Vi hade inte ens lämnat. "We are waiting for a push-back car". 30min senare gick dom ut i högtalarna att flyget var inställt och att vi alla skulle gå till transfer center för att få nya flygtider. jag tog löpet, nr 397 och 50pers framför mig i kön. yay. då går de ut i högtalarna och säger att vi ska tillbaka till gaten för att få mer information, så vi gick tillbaka (genom passkontrollen varenda gång). Väl tillbaka vid gaten väntar vi i 10min för att få veta att vi ska gå tillbaka till Transfer centret igen. det flyter på. tur i oturen hade jag kvar lappen och det var nu bara 10pers framför. När det var vår tur (klockan är nu 20) säger personalen att de inte vet vad som ska hända och att vi får vänta på mer info som kommer 20.30. otrevliga människa från Turkish Airlines kommer fram och berättar att har vi tur får vi åka till Istanbul ikväll annars får vi vänta tills imorgonbitti. HALLÅ?! Vi har en bowlingtävling som väntar!! En liten stund efter detta får vi veta att nästa tid är 23.55. Nästan 12h senare än ursprungstiden. Vi har fått två vouchers på 100dkk till mat på 12h. Vi har fått möta otrevlig personal och är fortfarande ovetande om när vi kommer att anlända i Qatar. Bitter? Mja. Lite halvt. Uppgiven? Helt. Någon som vet vad man kan få för ersättning för det här? Vi missar minst en kvaldag, i värsta fall 2,5dag. 
 
sista hoppet är nu 23.55, sen är det bara mer väntan och ovisshet. 
Det var lättare att göra en nedräkning när jag visste hur många dagar det var kvar tills jag anlände, nu vet jag inte. 
uppdaterar när jag kan! Håll en tumme för oss! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0