new PB

när jag gick och la mig igår trodde jag inte att denna dag skulle bli så bra som den blev. det började med att jag sov som ett litet barn. vaknade fem minuter innan klockan skulle ringa vid 10. med andra ord blev det sovmorgon!! tittade på DH, förberdde mig för att kila till gymmet. allt i lugnt tempo - det är ju trots allt en 'ledig' dag. kände mig ändå lite halvseg, sådär lagom mysig på morgonen så det tog sin lilla tid. klampade in på gymmet vid 12.30, ställde mig på crosstrainern, musik i öronen och en bra inställning. klev av maskinen 63minuter senare, nytt personbästa på crosstrainern. nivå 3,5-4 900cal. men här var det inte över. gick direkt över tilll bandet och körde 62min 720cal på det, incline 2,5-10 plus jogg. BAM! 2h senare och 1620cal. klappade mig själv på axeln, bytte om och gick över vägen för en snabb lunch och sen bowlingträning i en timme. träningen var fokus på en rakare gång och sving. vi filmade och ändrade lite. samt att jag testade min nya pärla - wrecker. borrade den häromdagen, riktigt kul boll! man får skruuuuuv.
 
när träningen var avklarad tog jag en promenad hemåt, en lugn sådan. men tempot ökade när jag väl kom hem, en dusch och slängde på mig lite kläder för att sen gå ner till stan igen och äta kvällis med Amanda. blev en sallad på graffitti innan vi cyklade ut till ishallen för en rögle-match. en förlust. men en mysig kväll, hade en del att ta igen! haha.
skulle kunna säga att det har varit en rätt aktiv dag idag. både gym, bowling och cykling runt halva stan. måste säga att jag är rätt trött i benen just nu! har slängt mig på soffan och ätit lite yoghurt, tittar lite tv och hänger med sambo.
imorgon är en ny dag.
gym
fika med fina flickor
passa vovvar
myskväll med sambo - på gräddhyllan
 
wiiiiiie
 
- when i went to bed last night i never thought this day would be as good as it turned out. first of all i slept like a little baby. woke up five minutes before the alarm was gonna go off at 10, perfect timing. so yes this day started with me sleeping in. very needed. i was watching Desperate Housewives before getting ready to go to the gym. when i finally got there at 12.30, after being a bum i made it worth it. got up on the crosstrainer, put my headset in and music on. 63 minutes and 900cal later i got off with a new PB. but i was not done. next out: treadmill for 62min and 720cal incline 2,5-10 plus jog. BAM! 2h and 1620cal later i left the gym with a big smile! walked across the street, ate some lunch before my bowlingpractice with mom. focus on todays practice was my approach and my swing - to get it more in line. we took videos and notes on it, it felt so good. i bowled very well today. also tried my new bowlingball i drilled the other day - wrecker! suuuuch a nice ball. i love it already. i can take a pic and post it on here tomorrow or on the weekend so you can see my lay out if you want to.
 
when i was done with my workout and bowling i took a nice walk back home, a shower later i was getting ready for the evening. met Amanda for some food before going on tonights hockeygame, unfortuneatly they lost. but we had a great evening catching up a bit. really enjoyed it!
 
as you can tell my day has been very up-tempo. my legs are so tired after all cardio workout today, my whole body is. so im now on the couch, just had some yoghurt while watching tv and hanging out with roomie.
tomorrow is a new day
gym
swedish 'fika' with my girls (fika is the best word and thing to do, almost like grabbing a coffee but you have to eat something with your coffee, like a cookie or a cake.)
take care of our dogs
relaxing evening with my roomie
 
bring it on


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0