Istanbul

I luften någonstans mellan Köpenhamn och Istanbul. Vilken start på resan, börjar tro att resguden avskyr mig - på riktigt. Allt detta bråk om övervikt hit och dit, att inte bowling är sportbagage - va fan är det annars? idioten svarar mig att ett bowlingklot är tungt och därför räknas det inte...... väskan väger 23kg, 30kg i max. Sen var våra väskor konstiga.
men skidor och otympliga cyklar är inga problem. påminn mig att köpa en golfbag och resa med istället, det känns tydligen bättre för dom. blir man trött eller!!
när vi skulle betala övervikten tillslut så fick jag springa flygplatsen runt för att hitta något ställe där dom gav mig EURO tillbaka, växlingsstället vägrade. banken var lång kö, så jag frågade lite snällt om jag kunde smita före så jag inte missade mitt flyg (som skulle gå 45min senare), då fick jag mig en utskällning av Hans-Hjalmar 93år för att vi svenskar trodde att vi var något, att jag fick väl fan skylla mig själv (ja, gammelfarfars far svor) att jag var sen osv osv. shockad gick jag till automaten och tog ut pengar istället.
säkerhetskontrollen var fullproppad.
fick gaten i fel del av flygplatsen, fick gå igenom en passkontroll -
passkontrollen fullproppad - tackar hjärtligast till norskorna som släppte före oss i kö.

men vi hann. vi och alla 826151 barn som skriker på flyget.
jag tror jag börjar bli för gammal för det här.

kan inte utan att låta bli att skratta lite åt situationen. det börjar bli en vana att få det såhär. men jävlar va smidigt det måste gå när det väl vänder ;)

när detta uppdateras befinner jag mig på flygplatsen i Istanbul. nästa flyg går vid 1. :)

Lite försenad uppdatering, vi är framme! Lite sömn och sen bowling ikväll 21 vår tid, håll en tumme eller två!

-

Right now in the air somewhere between Copenhagen and Istanbul. What a way to start this trip. I'm starting to think that the travel god doesn't like me.
Always troubles with our bowlingballs. People doesn't see our equipment as sports equipment. Then what the hell is it?!
oh well
we had troubles getting our bowlingballs with us, to get through security in time, through passport control, make it to our gate in time. we made it with 10mins before our flight was supposed to leave.

I think I'm getting too old for this haha. Kids screaming on the flight. Can't stand it. Luckily I have my earphones and spotify music.

This kinda makes me wanna laugh a little. It happens way to often now, come on!

Well, when this is updated I'm in Istanbul. Next flight is at 1am.

Delayed update, we made it to Kuwait! Now ready to get some sleep. Bowling tonight at 9pm our time. Fingers crossed!

X



Kommentarer
linn

HAHA, "hästar finns inte", "bowling är inte en sport" vad händer härnäst?

2013-03-14 @ 16:07:20
URL: http://olssonlinn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0