Härliga onsdag!

Redan klockan 8imorse värmde solen mig på min promenad till jobb. Solglasögon på & väskan var packad. Redo för en dag på jobb.
Jobbet gick smidigt. Hann knappt tänka tanken och så var 6,5h förbi.
Mamma kom ner & åt lunch med mig, grillad kyckling med honungsrostade rotfrukter. Fantastiskt jävla gött. Efter lunch och jobb så fick jag skjuts hem av mamma, slängde mig på sängen och såg X antal gossip girl-avsnitt. Är helt kär i den serien.
Vid 17 kom sambo hem, vi gjorde oss klara för att gå till gymmet cirkelfys stod på schemat. grymt pass. har jag förklarat det någon gång? Om inte:
Man kör 10övningar, 45sek på varje övning & tre varv. Först ett varv sen dryckespaus sen två varv i rad. Övningarna vi gjorde idag var rygglyft med vikt 1,25kg, baksida lår på pilatesboll, tricepsdips, knäböj i sidled på bosuplatta, köttbullen (stav i händerna, gå ner om fötterna och tillbaka), step med högt knä och 5kg vikt, plankan, kettlebells sving 8kg, golv till tak - knäböj med avslutande vadlyft med 5kg vikt och den bästa av allt - burpees. senast jag gjorde burpees, vilket var i somras lyckades jag knappt göra någon ordentlig. idag körde jag ordentliga alla tre omgångarna, hela tiden. framsteg framsteg!
direkt från gym till bowlingträning, fokus: hitta tillbaka känslan sen ihelgen. toppen!
när jag kom hem stod maten klar, spaghetti & köttfärssås à la sambo.
TOPPENDAG!
snart en dusch & mer gossipgirl.
alarmet ringer tidigt imorgon - gym, massage & mixtävling imorgon.

Btw!
Fick en förfrågan om receptet på pestokycklingen, tänkte slänga in det här. Superlätt & supergott.
Du behöver:
1kycklingfilé
Basilikapesto
Körbärstomater
Matlagningsgrädde
Pasta of your choice

Koka pasta
Stek kycklingen, rör ner önskad mängd pesto, häll i matlagningsgrädde i önskad mängd (jag tog bara för att få upp lite krämighet, ingen "sås").
På slutet slänger du i så många tomater du tycker är lämpligt, ner med pastan, rör om. FÄRDIGT!
det viktigaste att tänka på är att kycklingen ska vara färdig innan något annat hälls i, inget rosa inuti inte! :)

X
-

Busy but a fun day! Sun was shining when I was walking to work at 8am, couldn't have asked for a better start.
Work was good, before I knew it my 6,5h were done. Mom and I had lunch together, made us some grilled chicken and honey-roasted vegetables. Delicious!
After lunch and work my mom drove me home, I laid done on my bed and started watching a few episodes of gossip girl. love that show!
My roomie got home around 5 and we got ready to head to the gym.
Gym and then bowling. Bowling and then back home for dinner. Yum!
Great day I must say.

Gonna take a shower and get ready for bed, alarms goes of early - gym, massage, mixed doubles tournament.


X



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0