push play. stop. rewind.

den här dagen började med snooze och sen ställde jag om klockan till två timmar senare. jag tog mig friheten att sova på morgonen istället för gym. vilket underbart beslut. slöa en hel morgon. jag älskar det. när klockan sen ringde vid 10 kände jag mig mer pigg på att gå upp, ta en dusch och sen gå och lägga mig på sängen igen, äta frukost och sen sakta men säkert packa väskan, få på sig jobbkläder och promenera till jobb. hur kan man inte gilla en sån morgon? sånna morgonar får det att kännas som att det inte är morgonar. right?
 
men jag får nog erkänna att jag överdrev lite när jag sa att jag var pigg. idag har varit en upp-och-ner dag. ena stunden känner jag mig manad till att lösa världsproblem i mitt lilla kök och nästa sekund vill jag krypa ner under diskbänken och sitta där tills klockan säger stängning. lustigt det där. men jag gjorde det bästa av dagen, på med ett leende och fixa det som skulle fixas. i min egna takt.
klockan slog till sist stängning. jag packade väskan igen, slängde på mig både vantar, halsduk och knäppte jackan. förberedde mig på snöstorm och började min promenad hemåt. men oj vad fel jag hade, det var varmt ute mina vänner. ibland gillar jag skåne!  
 
nu är jag hemma, överväger om jag ska laga mat eller sova bort mitt sug på mat/sötsaker. lär nog bli det andra alternativet.
imorgon blir det gym & jobb.
 
 -this day started out with a snooze and then i changed my alarm for two hours later. i couldnt wake up. so i decided to get some more sleep instead of going to the gym. what a great decision! being lazy all morning. i love it. and when the alarm finally went off at 10am i felt more ready to get up to take a shower, then lay down on my bed again to eat some breakfast while watching desperate housewives, when the show was done i packed my bag, got dressed and went to work. you just gotta love a morning like that. its almost like its too good to be called a morning.
 
but my energy level has been low today. or more like up's and down's. for one min i felt like i could make some life-changing decisions in the kitchen and then the next i just wanted to crawl under the zink to sit there until we were closing. its funny how it can be that way. but i did the best out of my situation, i putted a smile on my lips and did what i was supposed to do.
closing time. i packed up my bag again, got dressed with all kinds of wintery-details, prepared myself for a snowstorm outside. luckily i was wrong. it was actually pretty warm outside. happy to live in the south part of Sweden!
 
right now im at home, on my couch, trying to decide if im gonna make myself something to eat or just sleep away my cravings for sweets. looks like its gonna be some sleep.
on tomorrows schedule we have gym and work.
 
take care x
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0