förutom jag

vindstilla. inte en våg. inte en snöflinga som faller. inte en människa. förutom jag. jag tror vi alla har ett sånt ställe man kan fly till. man behöver det ibland. jag har mitt. och dit har jag flytt. här sitter jag. med musik i öronen, rosröda kinder och ett blankt ansiktsuttryck. det är en plats som får mina känslor och tankar att krocka men lika snabbt försvinna. det finns ingen stress. inga krav. ingenting. förutom jag.
"Don't you cry for the lost
smile for the living
get what you need and give what you are given
life's for the living so live it
or you are better off dead"
- passenger ~ life's for the living
musik är min svaga sida. musik pratar för mig. musik får mig att känna. passenger får mig att känna allt. texterna.
jag är där jag behöver vara för min egen skull. jag är här, på bryggan, nere vi stranden som är täckt av snö. på bryggan över havet som saknar vågor. med musik i öronen, akustiskt. med för mycket känslor och tankar. som krockar. som snabbt försvinner.
allt är som det ska vara.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0