Amsterdam, Holland

jisses vilken upplevelse. det här, mina damer och herrar, är en stad och ett land som inte går att jämföra med Sverige. jag har konstaterat att bor man här kan man aldrig ha tråkigt. seriöst. jag har fått uppleva så mycket konstiga och annorlunda grejer idag så att jag går och lägger mig med ett leende på läpparna och kramp i magen av allt skratt. hur underbart är inte det?
 
idag bowlade alltså James först, det gjorde han utan problem. han är riktigt grym här borta. jag hade sovmorgon och ledig dag för att jag är i topp 18, vi spelar först imorgonbitti. så, planen idag var alltså att åka till Amsterdam. när James, Ljung och Haffi var färdiga med bowlingen så promenerade vi bort till macken bredvid hotellet för att äta en snabb-lunch. Det fick bli en enkel hamburgare. trodde jag. en sak med detta land är att de älskar friterat. ÄLSKAR. as in friterar allt. de friterade min hamburgare. på riktigt. känns så sjukt. den gick att äta iallafall. efter det fortsatte promenaden mot tågstationen. planen var alltså tåg in till Amsterdam Central. det sket sig. det hade blivit något fel på spåret så vi fick komma på en annan lösning, vilket blev buss till nästa station. därifrån hittade vi ett tåg som gick direkt till Amsterdam. perfekt! 40 min senare befann vi oss i storstaden. vårt mål idag var att ta oss till Hard Rock Café, klassiker. det går inte att missa denna underbara restaurang. me love. vi strosade runt, kollade lite i butiker och försökte luska ut vägen till HRC. vi hittade. åt en fantastisk middag. förrätt, huvudrätt och en kall cola. yes mam. jag kunde knappt gå så mätt jag var efter den brakmiddagen. haha så gött. nu till en annorlunda grej i detta land. att röka på är ju tillåtet här. det finns butiker med gräs och allt i den vägen. jag har till och med sett en 'varuautomat' med droger i. how about that? folk röker alltså gräs öppet. jag tycker att det är så sjukt. man kan gå in i typ 'osynliga moln' där det bara stinker rök. och tillbaka till middagen. vid bordet bredvid oss så satt ett gäng killar i 25-30års åldern typ. de beställde in cola och vatten. och sen började de rulla sina joints vid bordet. SJUKASTE! inte riktigt som Sverige va? haha. jag blev så paff och kunde inte sluta stirra. vart man än gick, såg man en person som rökade så blev det automatiskt att man stirrade för att se om det var en vanlig cigarett eller inte.
 
ja, efter denna måltid tog vi spårvagnen tillbaka till Centralstationen. vi skulle göra ett besök i The Red Light District. såklart. också en annorlunda upplevelse. men man bara måste ha varit där. det är så det fungerar. på vår väg tillbaka från RLD mötte vi en människa. en mycket speciell människa. eller två faktiskt. han hade sallad ur öronen, en vattenglas han balanserade på huvudet, sprang runt och åt pizza och var allmänt hög på livet. och kanske lite annat. den andra människan vi mötte körde nästan över oss. han raceade med sin permobil, körde på två hjul och var allmänt lycklig. haha kan man någonsin ha tråkigt här? bara att gå utanför dörren och titta på folk så får man sig ett gott skratt.
 
Amsterdam, Holland. en stad och ett land som innehåller sex, droger och friterat. jag vet en sak. James kommer att drömma mardrömmar om pommes frites hädanefter.
 
jag är lite kär i denna konstiga stad.
nu har vi kommit hem till hotellet. ska slänga mig på sängen och kolla en film nu. klockan ringer tidigt, det är game on. imorgon är det fan dags att spurta. håll två tummar!
 
godnatt!
 
och just ja, en sak till. vi har skrattat fantastiskt mycket åt följande film idag: http://www.youtube.com/watch?v=zd7c5tQCs1I
 
ENJOY!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0