11okt

klockan ringde 07.45, vaknade till liv. stack tårna utanför täcket och insåg att detta inte skulle bli någon varm och svettig upplevelse att gå upp. klädde på mig de mjukaste kläderna jag kunde hitta, riktig mysoutfit. borstade tänderna. plockade på mig de viktigaste grejerna såsom nyklar, telefon, pengar och hörlurar. tittade ut genom fönstret, solen tittade fram, men inte på ett värmande sett. tittade på vädret, -1. det blev halsduk, vinterjacka och vantar. 11oktober. musik i öronen, låste dörren och börja gå mot min sjukgymnast. en kyla jag hade glömt bort. stickande. men på något sätt mysig. rå.
ett ultraljud och några knak senare var jag påväg hem igen. musik i öronen, solen i ögonen, stickande kyla mot kinderna. jag skyndade mig lite. satte nyckeln i dörren. värme. skyndade mig lite till. slängde mig i sängen. drog täcket över huvudet. idag är en mysdag deluxe. det är en dag för filtar, raggsockar och varm choklad. idag. 11okt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0