på resande fot

det finns vissa saker jag inte klarar mig utan när jag reser. som ni säkert funderat ut så reser jag ju en del. men lär sig att "hantera" resan och efter ett tag så vet man också vad man behöver för att inte bli uttråkad.
saker jag inte klarar mig utan är:
mobil - vad skulle jag gjort utan alla appar, ringa folk, smsa, you name it. viktigaste appen är spotify.
hörlurar - jag tror inte att jag kan förklara vad hörlurar (som i sin tur för så att jag kan lyssna på musik) betyder för mig. musik är heligt. jag klarar mig inte utan musik. det är minnen, känslor. jag känner mig trygg. alltid när jag går i min ensamhet på flygplatser sätter jag i hörlurarna och öser på musik på högst volym. damn its good. man känner sig inte ensam och förvirrad längre.
sjal - som kudde, som täcke, som sjal. yep, viktigt!

idag, på min första resa utan klot på vääääldigt länge, har jag glömt en av dessa saker. packningsstress, förvirring. mobilen skriver jag på och sjalen vilar jag mitt huvud på. MEN JAG GLÖMDE MINA HÖRLURAR!! två timmar tåg utan musik. jag är olycklig. sånt får inte hända.

har ni några måste-grejer ni alltid tar med er när ni reser?



Kommentarer
Cacca

Jag har oftast ett par gamla nödlurar i necessären! Utan hörlurar går inte.

2012-05-12 @ 22:30:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0