Bowltech Aalborg International

Vilken helg! Tack allihopa. :)

I onsdags tog jag tåget till Joline för att sova där tills torsdagen, för att båten gick väldigt tidigt. Joline hade förberett middag, en smakupplevelse vill jag lova. Väldigt gott, Couscous-sallad och grillad kyckling. Stoffe kom och sa hej, väldigt uppskattat. Mycket trevlig kväll.
Torsdagen började inte så bra. Jag skulle bli hämtad vid 7.30, hade satt klockan på 6.30 så jag kunde ta en dusch och vakna till lite..... Sandra vaknade 7.25 av att Becka ringer och säger att dom hämtar mig om 5min. PANIK! Joline var på jobb så hon skulle vi hämta senare, så där sprang jag runt i världens fart och försökte bli klar. 7min senare var jag nere och packade in i bilen! Haha
Vi hann med båten, satt ute i solen och lekte ordlekar hela vägen. Hur gött som helst!
När vi kom fram körde vi direkt till bowlinghallen, tog ca 40min. Hallen var stängd så vi fick hitta ett annat ställe att äta på, ett köpcentrum precis bredvid. Sen var de bowlingdags klockan 15.
Efter bowlingen åkte vi till stugan och grillade.
Fredagen bestod bara av bowling i princip. Vi hämtade lunch på en kinarestaurang i stan och åt utanför bowlinghallen, dukade upp värsta buffén. Haha.
Två starter, där gjorde jag 1318 i min ena, vilket räckte till final! Woho! Vi var hemma rätt sent den kvällen så det blev inte många knop gjorda på kvällen. Lördag: bowling klockan 11, lunch och sen ut till stugorna för att duscha och förbereda kvällen aktiviteter. Vi hade samkväm med Team U21. Tjejerna stod för aktiviteterna och killarna lagade 3rätters. Vi gjorde 5kamp, äggstafett på sked, kasta ägg, smälla ballonger två&två i olika positioner, ihopknutna ben och stafett och till sist klassikern Irländsk Julafton. Mycket skratt vill jag lova. Vi hade såååå kul. Himla bra gäng det där :) middagen som killarna gjorde var vitlöksbröd till förrätt, grillad fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås till huvudrätt och efterrätten missade vi, jag och Ida, vi var tvungna att åka till hallen och göra oss beredda på desperadon. Visste ju inte om jag skulle klara final.
Men jo, final blev det. Några av våra tjejer bowlade desperadon, efter det åkte vi hem för att titta på Eurovision, Loreen vann! Så bra!
Tidig kväll och tidig morgon, första finalsteget började vid 9 och vi var färdigbowlade vid ca 17, oerhört lång dag men väldigt kul. Slutade 7a, Tycker att jag gjorde en bra tävling, känns kul innan EM och VM. :)
Sen var det bara hemresa kvar, båt till Göteborg igår och nu sitter jag på tåget påväg till mitt kära Ängelholm. jag längtar hem. känner att det är en tuff månad framför mig. tuff, men otroligt kul. Vi åker ju redan nästa vecka!! Ännu ett äventyr. och bloggen får hänga med :)

min telefons kamera gav ju upp denna helgen, så tyvärr finns det inga bilder. hoppas kunna fixa detta innan EM och VM.

xxx



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0