crossfit

sjukaste jag har varit med om. någonsin.
jag har gjort rätt mycket korkade grejer i mitt liv. detta är nog en av de högst rankade grejerna. himla trevlig idé av tjejerna som har startat det. utomhus och gratis fram till midsommar. kör ett visst antal pass i veckan på gräsplaner nära stan. och ja, crossfit. vet ni vad det är? det används av militären, polisen, brandmän osv. väldigt intensivt och snabbt ska det gå - det är tanken iallafall. (undantag idag, mitt mål var att ta mig igenom passet).
alltså crossfit övningar består av burpees, squats, push-ups och sit-ups. för er som inte vet vad burpees och squats är lägger jag ut följande filmer: http://www.youtube.com/watch?v=PYfNA_lmkHM    ,    http://www.youtube.com/watch?v=xDdSZmWNYQI

uppvärmning. vi körde tre omgångar. först jogga över hela planen, kortsida-kortsida &tillbaka. göra 40 burpees, 30 push-ups, 40 sit-ups och 40 squats. joggaa samma distans igen, göra 30 burpees, 40 push-ups, 60 sit-ups och 55 squats. jogga, göra övningarna allt 20x, och sen avsluta med jogga två varv. jag är sjukt stolt över mig själv att jag tog mig igenom. lite kräk och lite svett senare, haha. just nu kan jag knappt röra på mina armar, få ta pauser i skrivandet hahaha. :) men vafan, det är de värt! antar jag ;)

kom hem, sliten som aldrig förr och maten är på g. satte sambo nr 2 i köket - hemmalagade köttbullar och pasta(?) tror jag bestämt att det bjuds på. passar mig utmärkt! efter maten ska jag inte röra en fena. jag är värd lite vila känner jag. :)

imorgon ska jag ut på stan och fixa de sista ärendena innan avresa. även börja packa, och NEJ jag har inte börjat än. hahaha. kass är jag. någon som vill göra det åt mig? frivillig?

ha en bra kväll, folket!


Kommentarer
Nina

Jag har nog med min egna packning kan jag lova. De är inte min starka sida... haha

2012-06-05 @ 00:27:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0