Mot Qatar

Denna dag började tidigt. Klockan ringde strax innan 7, en dusch och packa det sista. Slängde i mig lite frukost och gjorde mig klar för att säga hejdå till lägenheten ännu en gång. Tog bilen till hallen för att hämta kloten och sen till huset för att hämta mamma. Nästa stopp skulle bli Kastrup, mitt tredje hem. Vägarna var fina men det blåste lite. Väl framme på flygplatsen hittade jag Ida och vi gick för att checka in våra väskor. Och nisses vad smidigt det gick. Vi visste att vi skulle behöva betala övervikt. Men hon sa en lägre summa en vad vi brukar betala, det gick vi med på, med ett leende på läpparna. Gick för att växla pengar, de tog endast danska kr och vi behövde även växla till Riyals. Väl framme på Novia kontoret där vi skulle betala övervikten tog hon endast betalt för en extra väska, istället för två. Woooopsie, där tjänade vi lite extra! Kontrollerna gick bra. Fått mat i magen. Gått till gaten. Flyger går om 40min. Trodde vi. Hela flygplatsen stängd, vårt flyg som skulle komma från Istanbul blev först flyttat till att landa i Göteborg och nu Oslo. Vi kan numera bara vänta. Vad vi fått höra är att det är inställt, men att mer info ska komma om 15minuter. Ida och jag kom överrens om att be till varsin Gud tidigare i veckan. Jag fick solguden, fixade 27grader. Ida fick snöguden, hon har gjort ett dåligt jobb! Kan vi alla hålla tummarna för att vi kommer iväg i tid och kan hinna med flyget ifrån Istanbul till Qatar?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sandraontheroad

This is me. Sandra Andersson. In this blog you get to follow me on my adventures all around the world for bowling.

RSS 2.0